50 χρόνια από το λανσάρισμα του Wankel κινητήρα της Mazda

To 2017 είναι ένα έτος ορόσημο για τη Mazda, αφού συμπληρώνει 50 χρόνια από τη δημιουργία του Cosmo Sport, ενός μοντέλου που συνδυαζόταν με έναν εντελώς νέο κινητήρα. Ήταν το 1967 όταν σε μια κρίσιμη στιγμή στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, η Mazda έπαιρνε την απόφαση να δημιουργήσει έναν νέο κινητήρα για τα μοντέλα της.

Το Cosmo Sport ήταν το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που τροφοδοτήθηκε από περιστροφικό κινητήρα με δύο ρότορες, πιο γνωστό σε όλους μας Wankel. Γνωστό εκτός Ιαπωνίας ως το 110S, ήταν επίσης το πρώτο σπορ αυτοκίνητο της Mazda, που προμηθεύει το DNA ακόμα και σήμερα στα θρυλικά Mazda RX – 7 και Mazda MX – 5. Παρά το γεγονός ότι κατασκευάστηκαν μόλις 1.176 αυτοκίνητα, το Cosmo Sport ήταν μνημειώδες για τη Mazda, σηματοδοτώντας τη μετατροπή του από έναν κατασκευαστή κυρίως φορτηγών και μικρών αυτοκινήτων σε ένα συναρπαστικό, μοναδικό εμπορικό σήμα που εκείνο τον καιρό άρχισε να πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα.

Η ανάπτυξη του κινητήρα του Cosmo Sport αποτελεί παράδειγμα για το πνεύμα της εταιρείας κάτι που ακόμα και σήμερα δεν αλλάζει. Οι μηχανικοί της Mazda ξεπέρασαν πολλά εμπόδια για να καταστήσουν τον περιστροφικό κινητήρα εμπορικά βιώσιμο και να δοκιμάσουν το Cosmo Sport για εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα πριν από την κυκλοφορία του στην αγορά.

Έχοντας εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες του περιστροφικού κινητήρα για απόδοση επιπέδων ισοδύναμων επιδόσεων με πολύ μεγαλύτερες και βαρύτερες εμβολοφόρες μηχανές, η Mazda θα συνέχιζε να κατασκευάζει σχεδόν 2.000.000 οχήματα με περιστροφικούς κινητήρες, επιτυγχάνοντας μια σημαντική αγωνιστική επιτυχία. Το RX – 7 για παράδειγμα, κυριάρχησε στην κατηγορία του στις εκδηλώσεις του IMSA (International Motor Sport Association) σε όλη τη δεκαετία του 1980.

Αλλά ο μεγαλύτερος μοναδικός θρίαμβος της Mazda ήρθε το 1991, όταν ένα Mazda 787B που τροφοδοτήθηκε από ένα κινητήρα χωρητικότητας 2,6 λίτρων, παρήγαγε 710 ίππους κερδίζοντας τις 24 ώρες του Le Mans. Ήταν ο μοναδικός μη παλινδρομικός κινητήρας που κέρδισε ποτέ τον εντυπωσιακό αγώνα αντοχής και έδωσε την πρώτη νίκη σε μια ασιατική μάρκα.

Αυτή η προθυμία να δοκιμάσει η Mazda νέα πράγματα έφτασε στη δημιουργία του MX – 5, το οποίο έχει γίνει ένα από τα δημοφιλέστερα Roadster του κόσμου. Επιπλέον η τεχνολογία SKYACTIV που κυκλοφορεί σήμερα είναι ένας ελαφρύς και ασυνήθιστος κινητήρας ο περιστροφικός κινητήρας του 1967. Εμείς περιμένουμε το νέο επίτευγμα της Mazda, το οποίο είμαστε σίγουροι πως δεν είναι μακριά.