Η 6η γενιά Opel Astra είναι ένα νέο ορόσημο στη συμπαγή κατηγορία και συνεχίζει μία παράδοση που ξεκίνησε πριν από 85 χρόνια. Το 1936, η Opel ήταν ο πρώτος Γερμανός κατασκευαστής που παρουσίασε ένα προσιτό, οικογενειακό συμπαγές αυτοκίνητο με το όνομα Kadett. Η ιδέα μιας κατηγορίας συμπαγών μοντέλων αναπτύχθηκε τόσο γρήγορα τα χρόνια του γερμανικού οικονομικού θαύματος “Wirtschaftswunder” ώστε η Opel, το 1962, κατασκεύασε ένα νέο εργοστάσιο παραγωγής ειδικά για το Kadett στο Bochum, Γερμανία.

Το δεύτερο μυστικό της επιτυχίας ήταν “δεν επαναπαυόμαστε στις δάφνες μας”. Κάθε νέα γενιά έφερνε περισσότερες καινοτομίες, όπως ο υγρόψυκτος, τετρακύλινδρος κινητήρας του Kadett A (1962), το συναρπαστικό, αεροδυναμικό αμάξωμα του Kadett E (1984) ή το σύστημα προσαρμοζόμενου εμπρόσθιου φωτισμού (AFL) του Astra H (2004). Τώρα η ιστορία επαναλαμβάνεται. Με την τολμηρή και καθαρή σχεδίαση καθώς και με την προηγμένη τεχνολογία του 2021 Astra, συμπεριλαμβανομένου ενός Plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης, η Opel ξεκινά μία νέα εποχή στη συμπαγή κατηγορία.

Η παράδοση της Opel ως κυρίαρχη δύναμη στη συμπαγή κατηγορία ξεκίνησε με το πρώτο Opel Kadett το 1936. Μετά το Olympia, το πρώτο Γερμανικό όχημα μαζικής παραγωγής με αυτοφερόμενο αμάξωμα από χάλυβα, το Kadett χρησιμοποίησε επίσης αυτή την επαναστατική τεχνολογία. Αυτή η δομή έχει πολλά πλεονεκτήματα συγκριτικά με το κλασικό ξύλινο αμάξωμα με ξεχωριστό πλαίσιο, όπως μικρότερο βάρος για βελτιωμένες επιδόσεις και κατανάλωση, μεγαλύτερη ασφάλεια χάρη στο άκαμπτο κλωβό επιβατών και χαμηλότερο κέντρο βάρους.

Τα πλεονεκτήματα του Kadett A (1962-1965) ήταν ο ζωηρός κινητήρας 1 λίτρου, ο μεγάλος χώρος αποσκευών και οι άφθονοι χώροι στο εσωτερικό για τους επιβάτες. Η συνταγή της επιτυχίας περιλάμβανε επίσης ένα συστατικό σπάνιο στον ανταγωνισμό. Η τάπα του ρεζερβουάρ βρισκόταν εκτός και όχι μέσα στο χώρο αποσκευών, διευκολύνοντας την αποθήκευση αποσκευών. Με την ατάκα “δεν θα σας μυρίσει ποτέ βενζίνη στο χώρο αποσκευών” οι διαφημιστές της Opel έστελναν ένα χιουμοριστικό μήνυμα στους ανταγωνιστές στο Wolfsburg.

Η συμπαγής κατηγορία της Opel σηματοδότησε μία νέα εποχή με το Kadett D (1979-1984). Αντί για πίσω κίνηση, το νέο μοντέλο διέθετε για πρώτη φορά εμπρόσθια κίνηση (FWD) “made by Opel”. Η εγκάρσια τοποθέτηση του κινητήρα εξοικονομούσε χώρο με αποτέλεσμα η διάταξη εσωτερικού να αποτελεί πρότυπο ευρυχωρίας. Αν και το νέο μοντέλο ήταν μικρότερο σε μήκος από τον προκάτοχό του, το εσωτερικό του ήταν μεγαλύτερο και προσέφερε σημαντικά περισσότερο χώρο από πολλούς ανταγωνιστές του Kadett.

Όταν το Opel Astra F γιόρτασε την παγκόσμια πρεμιέρα του το 1991, ήταν μία εποχή μεγάλων αλλαγών. Η έβδομη γενιά του συμπαγούς μοντέλου της Opel ενσάρκωνε το πνεύμα της εποχής όπως κανένα άλλο αυτοκίνητο. Απέκτησε όχι μόνο νέο όνομα, Astra, όπως το βρετανικό αντίστοιχο μοντέλο της Vauxhall, αλλά και πληθώρα νέων συστημάτων ασφαλείας. Το υψηλό επίπεδο ανακυκλωσιμότητας έδειχνε την έμφαση στην περιβαλλοντική συμβατότητα. Το Astra F δεν ήταν μόνο ένα μοντέλο μεγάλων αλλαγών, παραμένει bestseller της Opel μέχρι σήμερα. Ο Γερμανός κατασκευαστής κατασκεύασε περίπου 4.130.000 οχήματα μεταξύ 1991 και 1997.

Με το νέο Astra, η Opel ξεχωρίζει για μία ακόμα φορά στο κατώφλι μιας νέας εποχής στη συμπαγή κατηγορία. Το διοξείδιο του άνθρακα CO2 είναι το νέο νόμισμα στη βιομηχανία αυτοκινήτου, επομένως η ηλεκτροκίνηση είναι το μυστικό για τη μείωση των καυσαερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Ως εκ τούτου, το Astra διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο εξηλεκτρισμό της γκάμας της μάρκας, η 11η γενιά του συμπαγούς μοντέλου της Opel θα διατίθεται για πρώτη φορά ως Plug-in υβριδικό με δύο επίπεδα επιδόσεων.

Το Astra ενσαρκώνει επίσης ένα ισχυρό σχεδιαστικό μήνυμα για την Opel, το επόμενο βήμα στην εφαρμογή της νέας τολμηρής και καθαρής σχεδιαστικής φιλοσοφίας του Γερμανού κατασκευαστή. Το νέο “πρόσωπο” Vizor, οι μυώδεις θόλοι των τροχών και οι μινιμαλιστικές επιφάνειες εκφράζουν μία σπορ και γεμάτη αυτοπεποίθηση προσωπικότητα. Το οδηγοκεντρικό Pure Panel υπόσχεται μία νέα συναισθηματική εμπειρία. 85 χρόνια μετά το πρώτο Kadett, σύμφωνα με την παράδοση των προκατόχων του, το νέο Opel Astra κάνει ένα τολμηρό βήμα στο μέλλον.

Το γρήγορο τετραθέσιο έφτανε τα 100 χλμ/ώρα και πολύ γρήγορα κατέκτησε την καρδιά του κοινού. Επίσης έγινε και το αγαπημένο του Τύπου “Όπως επιβεβαιώνουν τα πρώτα testdrives, το Kadett σίγουρα δεν είναι ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο σε αυτή την κατηγορία τιμής” έγραφε μία Γερμανική εφημερίδα, “BraunschweigerTageszeitung,” στις 5 Δεκεμβρίου, 1936. Το πλαίσιο, με ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση Dubonnet και άκαμπτο πίσω άξονα με φύλλα σούστας προερχόταν από το Opel Olympia, ενώ ο τετρακύλινδρος κινητήρας (L-head) από χυτοσίδηρο προερχόταν από το Opel P4.

Απέδιδε 23 ίππους από 1.073 κ.εκ. Η αξιοποίηση της μηχανολογίας ενός αρθρωτού συστήματος έπαιξε επίσης ρόλο στη χαμηλή τιμή του αυτοκινήτου. Όπως ο μεγάλος του αδερφός Olympia, που του μοιάζει στην εμφάνιση, το Kadett είναι ένα μοντέρνο αυτοκίνητο. Αρμονικές αναλογίες με μία πίσω πόρτα και ενσωματωμένοι προβολείς είναι τα κύρια χαρακτηριστικά. Το εκτενές facelift του 1938 περιλάμβανε νέα μάσκα σε art deco στυλ, οι ειδικοί σήμερα θεωρούν αυτό το μοντέλο ως μία ενδιάμεση γενιά.

“Ευέλικτο, ευπροσάρμοστο και υπάκουο στις εντολές του οδηγού, σαν επαγγελματίας δόκιμος” έγραφε η Εφημερίδα της Κολωνίας “KolnischeZeitung” το 1936 για το νέο μοντέλο της Opel. Το όνομά του, “Kadett” ήταν καινούργιο, όπως και η κατηγορία. Μέχρι το ντεμπούτο του πρώτου Astra το 1991, η γκάμα συμπαγών οχημάτων της Opel έμελλε να χρησιμοποιήσει αυτό το όνομα για πάνω από πέντε δεκαετίες. Η εταιρία λανσάρισε δύο ακόμα σειρές με ονόματα που προέρχονταν από το Γερμανικό ναυτικό, τα Admiral και Kapitan, το 1937 και 1938.

Μετά το Olympia, που ήταν το πρώτο Γερμανικό όχημα μαζικής παραγωγής με αυτοφερόμενο αμάξωμα από χάλυβα, το πρώτο Kadett είχε επίσης αυτοφερόμενο αμάξωμα. Αυτή η δομή έχει πολλά πλεονεκτήματα συγκριτικά με το κλασικό ξύλινο αμάξωμα με ξεχωριστό πλαίσιο. Για παράδειγμα, οι επιδόσεις και η κατανάλωση ωφελούνται από το χαμηλό βάρους του αυτοκινήτου, ενώ το επίπεδο ασφάλειας είναι υψηλότερο χάρη στην άκαμπτη καμπίνα επιβατών και το χαμηλότερο κέντρο βάρους.

Η αυτοφερόμενη δομή άνοιξε την πόρτα σε μία νέα μέθοδο παραγωγής που χρησιμοποιείται ευρέως ακόμα και σήμερα. Το “πάντρεμα” αμαξώματος και συστήματος κίνησης (κινητήρα, κιβώτιο, άξονας) γίνεται στη γραμμή παραγωγής με τη βοήθεια υδραυλικών ανυψωτικών. Το Kadett κατασκευαζόταν από την Opel, στο Russelsheim. Το 1936, η εταιρία έθεσε σε λειτουργία το πιο σύγχρονο σφυρηλατήριο στον κόσμο και τη μεγαλύτερη μονάδα πρεσών στην Ευρώπη.

Η ενσωμάτωση των προβολέων στο αμάξωμα αντί της χρήσης ανεξάρτητων μονάδων, έδωσαν στο Kadett μία φρέσκια εμφάνιση. Κάτι αναμενόμενο, αφού η Opel ήταν η πρώτη που έκανε τη σύγχρονη αυτοκινητιστική σχεδίαση δημοφιλή στην Ευρώπη. Στη δεκαετία του 1930, λίγο μετά την ενσωμάτωση της εταιρίας στο General Motors Group, ένα τμήμα Σχεδίασης ιδρύθηκε στο Russelsheim με πρωτοβουλία του επικεφαλής σχεδίασης της GM, HarleyEarl.

Εξαιρετική σχέση κόστους-απόδοσης. Ήδη το 1936, το πρώτο Kadett προσέφερε την ίδια άριστη σχέση αξίας-τιμής (value-for-money) και μία “εκδημοκρατισμένη” πολυτέλεια. Αυτό έγινε σήμα κατατεθέν της μάρκας Opel. Λεπτομέρειες όπως τα υδραυλικά φρένα σε όλους τους τροχούς, τα φλας, εξαερισμός χωρίς ρεύμα αέρα μέσω τριγωνικού παραθύρου και χώρος αποσκευών με πρόσβαση από το εσωτερικό ήταν την εποχή εκείνη πολύ ασυνήθιστα για την κατηγορία, στο Kadett, όλα ανήκαν στο βασικό εξοπλισμό.

Το Kadett ήταν το πρώτο μοντέλο Opel με καρμπυρατέρ τύπου Venturi, που πήρε το όνομα του Ιταλού φυσικού, Giovanni Battista Venturi (1746–1822), το καύσιμο αναμιγνύεται με τον εισερχόμενο αέρα πριν την πεταλούδα. Ο σωλήνας Venturi φέρει λεία τοιχώματα και μια στένωση, με αποτέλεσμα να επιταχύνει ο αέρας δημιουργώντας υποπίεση (όπως στο πάνω μέρος των φτερών των αεροπλάνων). Στη στένωση υπάρχει ένα σωληνάκι τροφοδοσίας βενζίνης, η οποία αναρροφάται μέσω υποπίεσης και αναμιγνύεται με τον αέρα.

Μεγάλος χώρος αποσκευών και ευρυχωρία για τέσσερα άτομα, με επιπλέον ένα νέο, ζωηρό κινητήρα και χαμηλό κόστος συντήρησης ήταν η συνταγή επιτυχίας για το Kadett A. Η Opel κατασκεύασε σχεδόν 650.000 αυτού του μοντέλου από το 1962 έως το 1965. Οι γραμμές του δίθυρου Notchback ήταν λιτές και μοντέρνες. Η μεσαία γραμμή ήταν αρκετά χαμηλά, τα πανοραμικά παράθυρα προσέφεραν καλή ορατότητα και μία διακοσμητική λωρίδα που εκτεινόταν στο πλάι τόνιζε την επιμηκυμένη φόρμα.

Τα εμπρός φτερά στένευαν καταλήγοντας στους προβολείς και τα πίσω άκρα είχαν σχήμα πτερυγίου. Ο εσωτερικός χώρος εντυπωσίασε ιδιαίτερα τους ιδιοκτήτες συμβατικών, μικρών αυτοκινήτων. Το πορτμπαγκάζ ήταν πραγματικός χώρος αποσκευών και η τάπα καυσίμου ήταν εκτός. “Opel Kadett, εν ολίγοις OK” έγραφε η ομάδα διαφήμισης της Opel, πετώντας αιχμές και κατά των ανταγωνιστών της στο Wolfsburg. “Ο χώρος αποσκευών δεν μυρίζει ποτέ βενζίνη” έλεγαν κλείνοντας το μάτι. Με το σύγχρονο, υγρόψυκτο εμπρός τοποθετημένο κινητήρα, το Kadett είχε ένα ακόμα σημαντικό σχεδιαστικό πλεονέκτημα έναντι του Beetle. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 993 κ.εκ. απέδιδε 40 ίππους και από το Μάρτιο του 1963, κινούσε και το νέο Kadett Station Wagon.

Το B διαδέχεται το A, και το 1965 μία νέα σειρά αντικατέστησε το πρώτο μοντέλο. Η νέα έκδοση είχε μήκος πάνω από τέσσερα μέτρα, επομένως ήταν πολύ μεγαλύτερη από την προκάτοχό της. Όσον αφορά στο μοντέρνο σχήμα της, οι σχεδιαστές εμπνεύστηκαν από τους συναδέρφους τους στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Το κεκλιμένο πίσω τμήμα θύμιζε fastback μοντέλα δημοφιλή στις ΗΠΑ. Το 1966, το “AutomobilIllustrierte” έγραφε: “Μπορείς σχεδόν να δεις την ισχύ και την ταχύτητα πριν καν ακούσεις τον κινητήρα”.

Δεν αυξήθηκε μόνο το μήκος του αυτοκινήτου αλλά και η ιπποδύναμη. Οι μηχανικοί της Opel αύξησαν τη διάμετρο του τετρακύλινδρου κατά 3 χιλιοστά. Η βασική μονάδα 1.078 κ.εκ. παρήγαγε 45 ίππους. Επίσης υπήρχε ένας κινητήρας 1.1 S υψηλότερης συμπίεσης με 55 ίππους. Το Kadett έγινε άμεσα επιτυχία, ενώ η παραγωγή του ξεπέρασε τα 2.600.000 μονάδες από το Σεπτέμβριο του 1965 μέχρι τον Ιούλιο του 1973. Και η επιτυχία αυτή δεν περιορίστηκε στη χώρα που γεννήθηκε. Το 1966, το ποσοστό εξαγωγών έφτασε το 50% καθώς οι πελάτες από 120 χώρες σε όλο τον κόσμο επέλεγαν το Kadett.

Η οικογένεια Kadett C είχε πολλά πρόσωπα, ένα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο, ένα σικ δεύτερο αυτοκίνητο με πρακτική πίσω πόρτα, ή ένα ανταγωνιστικό σπορ Coupe σε αγωνιστική απόχρωση. Συνολικά κατασκευάστηκαν 1.700.000 το διάστημα 1973-1979. Το πισωκίνητο Kadett C έκανε ντεμπούτο τον Αύγουστο του 1973 με καθαρή αισθητική αμαξώματος και εμπρός άξονα με διπλά ψαλίδια. Ανάμεσα στα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που ξεχώριζαν ήταν μία επίπεδη μάσκα, ένα καπό με την γνωστή πτυχή της μάρκας, και μία εμπρός ποδιά σε μορφή σπόϊλερ.

“Το Kadett πέρα από την εξαιρετική οδική συμπεριφορά του, είναι σχεδιασμένο έξυπνα και με σαφήνεια. Έχει μειωμένες απαιτήσεις συντήρησης, επισκευάζεται εύκολα και διακρίνεται για το χαμηλό λειτουργικό κόστος του” ανέφεραν στα εγκώμιά τους οι συντάκτες του “automotorundsport” μετά το testdrive στην έκδοση 20/73. Το ισχυρό GT/E έκανε ντεμπούτο στο 1975 IAA. Ο κινητήρας 1,9 λίτρων με ψεκασμό Bosch L-Jetronic παρήγαγε 105 ίππους και επιτάχυνε τα 900 κιλά του Kadett μέχρι την τελική ταχύτητα των 184 χλμ/ώρα.

Η τέταρτη γενιά του μεταπολεμικού Kadett εγκαινίασε μία νέα εποχή στην κατηγορία συμπαγών μοντέλων. Στο 1979 IAA, το πρώτο FWD μοντέλο της Opel έκανε το ντεμπούτο του ως το σύγχρονο Kadett D. Η διάταξη χώρων του ήταν πραγματικά εντυπωσιακή. Αν και 126 χιλιοστά μικρότερο από τον προκάτοχό του στα 3,99 μέτρα διέθετε μεγαλύτερο εσωτερικό και προσέφερε περισσότερο χώρο από τους ανταγωνιστές του. Αλλά δεν ήταν μόνον η διάταξη του κινητήρα και το πλαίσιο με ημιάκαμπτο πίσω άξονα που έσπαγε την παράδοση, το Kadett εφοδιαζόταν με το νέο κινητήρα 1.3 OHC που απέδιδε 60 ή 75 ίππους.

Η επανάσταση συνεχίστηκε με τις εκδόσεις αμαξώματος. Εκτός από το ευρύχωρο Station Wagon με χώρο αποσκευών 1.425 λίτρα, η Opel προσέφερε μόνον εκδόσεις fastback. Τον Ιανουάριο του 1983 ακολούθησε το σπορ Kadett GTE, με τελική ταχύτητα 187 χλμ/ώρα και τετρακύλινδρο κινητήρα 1,8 λίτρων με 115 ίππους. Άλλες τεχνικές μετατροπές ήταν ένα πιο σκληρό και χαμηλότερο πλαίσιο, νέοι αποσβεστήρες συστήματος διεύθυνσης και εσωτερικά αεριζόμενα δισκόφρενα μπροστά. Συνολικά 2.100.000 Kadett D κατασκευάστηκαν από το 1979 έως το 1984.

Το δεύτερο προσθιοκίνητο Kadett, με παραγωγή από το 1984 ως το 1991, αναδείχτηκε “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 1984” και ήταν ο απόλυτος νικητής. Με συνολικές πωλήσεις 3.779.289 σε όλη τη διάρκεια της ζωής του, ήταν best seller της Opel μέχρι τότε και πραγματικός παγκόσμιος πρωταθλητής αεροδυναμικής. Οι μηχανικοί της Opel σίγουρα πέτυχαν jackpot το 1984. Βασισμένο στη μηχανολογία του προκατόχου του αλλά με εντελώς νέα σχεδίαση Hatchback, το Kadett E έμελλε να μεσουρανήσει.

Με συντελεστή αεροδυναμικής 0,39, το Kadett D ήταν ήδη το καλύτερο στην κατηγορία του, αλλά αυτή η τιμή ωχριούσε απέναντι στο διάδοχό του. Μετά από 1.200 ώρες ρυθμίσεων στην αεροδυναμική σήραγγα, το μοντέλο E πέτυχε Cd 0,32. Το σπορ GSi, με Cd 0.30 και αεροδυναμική αντίσταση 0,57 m2, ήταν το πιο αεροδυναμικό Hatchback σε όλο τον κόσμο.

Οι αγοραστές συμπάθησαν τη νέα φόρμα μέσα σε λίγους μήνες, προετοιμάζοντας το δρόμο για μία νέα ιστορία επιτυχίας που χάρισε στο Kadett E 625.000 νέες ταξινομήσεις σε όλη την Ευρώπη το 1987. Μέχρι εκείνη την εποχή, η έκδοση Station Wagon είχε ήδη σκαρφαλώσει στην κορυφή της κατηγορίας. Από το φθινόπωρο του 1985, μία έκδοση Notchback ξαναμπήκε στη γκάμα, η πρώτη από την εποχή του Kadett C.

Επιπλέον, το σπορ GSi έγινε θρύλος. Όταν ο διάσημος 16βάλβιδος κινητήρας ανέβηκε στη σκηνή το 1987, άφησε τους ανταγωνιστές του να φάνε τη σκόνη του. Περίπου 4.130.000 Astra F κατασκευάστηκαν μεταξύ 1991 και 1997, αναδεικνύοντας το μοντέλο σε best seller όλων των εποχών για τη Opel. Οι εργασίες εξέλιξης επικεντρώθηκαν στο συνδυασμό σύγχρονης σχεδίασης με περισσότερο εσωτερικό χώρο, αυξημένη άνεση και έμφαση στην περιβαλλοντική προστασία.

Ο διάδοχος του Kadett πήρε το όνομά του από Βρετανικό μοντέλο της οικογένειας (η τέταρτη γενιά του Kadett κυκλοφορούσε στη Βρετανία σαν Vauxhall Astra από το 1980). Η Opel λανσάρισε επίσης μία επιθετική στρατηγική στον τομέα της ασφάλειας με το νέο αστέρι της. Όλα τα Astra προσέφεραν ενεργό σύστημα ζωνών ασφαλείας με προεντατήρες στις ζώνες των εμπρός καθισμάτων, ζώνες με ρυθμιζόμενο ύψος και πλαίσια αντιβύθισης καθώς και πλαϊνή προστασία με διπλές ατσάλινες δοκούς προστασίας όλων των θυρών. Για πρώτη φορά, όλοι οι κινητήρες διέθεταν καταλυτικούς μετατροπείς.

Την άνοιξη του 1998, η σχεδίαση τύπου Coupe του Astra προσφέρονταν εξ αρχής σε μορφή 3θυρου και 5θυρου Hatchback και Station Wagon. Αργότερα, προστέθηκαν ένα Notchback Sedan, Coupe και Cabrio. Προηγμένη, ανεξάρτητη σχεδίαση, δυναμική τεχνολογία πλαισίου και κινητήρα και σχεδόν διπλάσια αντοχή στην κάμψη και τη στρέψη έναντι του προκατόχου του ήταν μερικά από τα χαρακτηριστικά της νέας, δεύτερης γενιάς του Opel Astra. Το πλήρως γαλβανισμένο αμάξωμα έπαιξε ζωτικό ρόλο στην υψηλή αξία μεταπώλησής του.

Η ενεργητική ασφάλεια αναβαθμίστηκε χάρη στην αύξηση της απόδοσης φωτισμού κατά 30% με τους διαφανείς προβολείς αλογόνου H7 και ένα πλήρως ανασχεδιασμένο πλαίσιο Dynamic Safety (DSA). Αυτό συνδύασε την άνεση με την ευέλικτη και ασφαλή συμπεριφορά, ακόμα και υπό πλήρες φορτίο. Το μεταξόνιο ήταν περίπου δέκα εκατοστά μακρύτερο, αυξάνοντας την ευρυχωρία του εσωτερικού, κυρίως λόγω περισσότερου χώρου για τα πόδια των πίσω επιβατών και του χώρου αποσκευών των 370 λίτρων.

Με δώδεκα κινητήρες από 90 έως 240 ίππους και 7 εκδόσεις αμαξώματος, η γκάμα μοντέλων του Astra H που πούλησε πάνω από 2.700.000 οχήματα ήταν εξαιρετική. Όταν λανσαρίστηκε το Μάρτιο του 2004, η τρίτη γενιά Opel Astra διέθετε προηγμένη σχεδίαση, κορυφαία δυναμική συμπεριφορά και άφθονες τεχνικές καινοτομίες, ενώ κέρδισε αμέσως πολυάριθμες διακρίσεις σε συγκριτικές δοκιμές εντύπων του ειδικού τύπου.

Τα τεχνολογικά ατού του Astra περιελάμβαναν προσαρμοζόμενο σύστημα πλαισίου IDS Plus με ηλεκτρονικό, συνεχή έλεγχο απόσβεσης, Continuous Damping Control (CDC), μέχρι πρότινος στοιχείο της πολυτελούς κατηγορίας και των αποκλειστικά σπορ οχημάτων, καθώς και σύστημα προβολέων Adaptive Forward  Lighting (AFL) με δυναμικό φωτισμό στροφών. Το Astra προσέφερε επίσης υψηλά επίπεδα ασφάλειας. Το bestseller θεωρείτο ένα από τα ασφαλέστερα Sedan της κατηγορίας των συμπαγών μοντέλων.

Γλυπτική τέχνη σε συνδυασμό με Γερμανική ακρίβεια, το Opel Astra J όχι μόνον ενσωματώνει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, αλλά υποστηρίζει και τους οδηγούς με μία σειρά τεχνολογιών που είχαν ήδη συμβάλλει σημαντικά στην επιτυχία του μεσαίου Insignia. Το Opel Eye αναγνωρίζει οδικά σήματα και ενημερώνει τον οδηγό για όρια ταχύτητας ή απαγορευτικά προσπέρασης. Επίσης, προειδοποιεί τους οδηγούς εάν κινδυνεύουν να βγουν εκτός της λωρίδας τους. Με το σύστημα προβολέων AFL+, το Astra μπορεί να βλέπει μετά τις στροφές και, αν χρειαστεί, χαμηλώνει αυτόματα το φωτισμό ή να αλλάζει σε μεγάλη σκάλα.

Με νέο πλαίσιο, αναβαθμισμένο με την προσαρμοζόμενη τεχνολογία Flex Ride, το τελευταίο Astra μπορεί να αξιοποιήσει πλήρως τα δυναμικά του ταλέντα. Μία νέα δομή πίσω άξονα εγγυάται οδηγική απόλαυση, βελτιωμένη οδική συμπεριφορά και μέγιστη άνεση, με ενσωματωμένο σύνδεσμο Watt για βελτιωμένο έλεγχο του τροχού. Οι οδηγοί του Astra επωφελούνται επίσης από μία νέα γενιά εμπρός καθισμάτων που έχουν εξελιχθεί σύμφωνα με τα τελευταία ευρήματα στο τομέα της εργονομίας και της ασφάλειας και είναι πιστοποιημένα με τη σφραγίδα ποιότητας του ανεξάρτητου οργανισμού γιατρών και ειδικών της πλάτης. AGR (Aktion Gesunder Rucken e.V./καμπάνια για υγιή πλάτη).

Μέχρι 200 κιλά ελαφρύτερο, πιο ευρύχωρο εσωτερικά παρά το μειωμένο συνολικό μήκος, και πιο αποδοτικό χάρη στην αποκλειστική χρήση κινητήρων νέας γενιάς, το νέο Opel Astra αντιπροσωπεύει ένα τεράστιο άλμα εξέλιξης και στέφεται Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2016. Το συμπαγές μοντέλο διατίθεται και πάλι σε έκδοση Hatchback και στο ευρύχωρο μοντέλο Sports Tourer. Συνεχίζοντας μία παράδοση που ξεκίνησε με το Astra G, το νέο Astra K ξεχωρίζει και με την τεχνολογία φωτισμού του.

Είναι το πρώτο αυτοκίνητο που λανσάρει την τεχνολογία, Full LED Matrix Intelli Lux LED στη συμπαγή κατηγορία, που μέχρι τώρα αποτελούσε προνόμιο των πολυτελών και premium μοντέλων από υψηλότερες κατηγορίες. Συστήματα υποστήριξης οδηγού νέας γενιάς περιλαμβάνουν σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης (Traffic Sign Assistant), σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Keep Assist) με προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας οχήματος (Lane Departure Warning) μαζί με την ένδειξη απόστασης προπορευόμενου οχήματος (Following Distance Indication) και σύστημα αναγνώρισης επικείμενης σύγκρουσης (Forward Collision Alert) με φρενάρισμα επικείμενης σύγκρουσης (Collision Imminent Braking).

Επιπλέον, το νέο Astra K προσφέρει μία αίσθηση ευεξίας στους επιβάτες με νέα, εργονομικά εμπρός καθίσματα, πιστοποιημένα και πάλι από τον οργανισμό AGR. Τα νέα εμπρός καθίσματα μπορούν να αναβαθμιστούν με μία λειτουργία εξαερισμού και μασάζ. Με το νέο Astra, ο Γερμανός κατασκευαστής ανοίγει τώρα το επόμενο κεφάλαιο στην ιστορία του, για πρώτη φορά το συμπαγές μοντέλο διατίθεται με ηλεκτροκίνηση.

Η Opel θα προσφέρει το νέο Astra ως Plug-in υβριδικό μοντέλο σε δύο επίπεδα επιδόσεων. Επιπλέον, διατίθενται εκδόσεις με πολύ αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και Diesel σε συνδυασμό με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο βελτιστοποιημένων τριβών και 8τάχυτο αυτόματο. Το νέο Opel Astra αποτελεί επίσης μία “σχεδιαστική δήλωση” για τη μάρκα. Δυναμικό περισσότερο από ποτέ, με μινιμαλιστικές, καθαρές επιφάνειες, απαλλαγμένες από περιττά στοιχεία και με το νέο πρόσωπο της μάρκας, το Opel Vizor. Με την επόμενη γενιά του συμπαγούς μοντέλου, η Opel δείχνει ότι το Astra είναι έτοιμο να σηματοδοτήσει μία νέα εποχή.