Η Ford αποκάλυψε το ανανεωμένο Focus, το οποίο πλέον θα διαθέτει περισσότερες τεχνολογίες γίνοντας ακόμα πιο ασφαλές. Το αμερικάνικο μοντέλο πλέον έχει διαφορά στο καπό, ενώ η μεγαλύτερη μάσκα έχει το σήμα της εταιρείας στη μέση, όπως έγινε και με το Fiesta. Τα νέα LED φωτιστικά σώματα δένουν αρμονικά, ενώ οι προβολείς ομίχλης μπορούν και αυτοί να είναι τεχνολογίας LED. Στο πίσω μέρος και εδώ ξεχωρίζουν τα LED φωτιστικά σώματα, η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής και η διπλή απόληξη της εξάτμισης.

Όσον αφορά στις πιο σπορ εκδόσεις υπάρχουν οι φαρδύτεροι πλαϊνοί αεραγωγοί, η μεγαλύτερη μάσκα που καταλήγει πιο χαμηλά, καθώς και πίσω διαχύτης. Στην έκδοση Active έχουν τοποθετηθεί πιο ψηλά οι πλαϊνοί αεραγωγοί, ενώ υπάρχουν και τα μαύρα προστατευτικά που βρίσκονται στο αμάξωμα πάνω από τους θόλους των τροχών. Τα νέα σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου κάνουν το αμερικάνικο μοντέλο ακόμα πιο ελκυστικό.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό ξεχωρίζει η κεντρική οθόνη αφής μεγέθους 13,2” με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας SYNC 4. Επιπλέον, το Ford Power-Up επιτρέπει ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού για να είναι όλα όπως πρέπει ανά πάσα ώρα και στιγμή. Ψηφιακή είναι και η οθόνη για τον πίνακα οργάνων κάνοντας τη ζωή του οδηγού παιχνίδι, αφού έχει στη διάθεση του όλες τις απαραίτητες πληροφορίες μπροστά του. Τα συστήματα Apple CarPlay και Android Auto συνδέουν τα smartphone με το αυτοκίνητο προσφέροντας ακόμη μεγαλύτερες ευκολίες.

Από μηχανικής πλευράς δεν υπάρχουν αλλαγές. Το ανανεωμένο Focus διαθέτει τα ήπια υβριδικά συστήματα με τον EcoBoost Hybrid κινητήρα χωρητικότητας 1 λίτρου, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 125 και τους 155 ίππους. Η μέση κατανάλωση με βάση τον κατασκευαστή είναι 5,2 λίτρα/100χλμ, ενώ ο κινητήρας συνδυάζεται με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή με το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.

Από πλευράς πετρελαίου υπάρχει ο EcoBlue κινητήρας χωρητικότητας 1,5 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 95 και τους 120 ίππους. Η μέση κατανάλωση με βάση τον κατασκευαστή είναι 4,2 λίτρα/100χλμ, ενώ ο κινητήρας συνδυάζεται με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο για την έκδοση με τους 95 ίππους και με το 8τάχυτο αυτόματο για αυτή των 120 ίππων.

Όπως ήταν φυσικό μαζί με την ανανέωση του Focus έγινε και η ανανέωση του ισχυρού Focus ST. Το μοντέλο αποκτά και αυτό το χρωματισμό Mean Green που υπάρχει και στο Fiesta ST. Το Focus ST θα κυκλοφορήσει σε δύο εκδόσεις τη Hatchback και τη Wagon. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο EcoBoost γνωστός κινητήρας χωρητικότητας 2,3 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 280 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 42,8 κιλά. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή με το 7τάχυτο αυτόματο, το οποίο περιλαμβάνει και paddle-shift πίσω από το τιμόνι.

Το Focus ST περιλαμβάνει το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό και το Continuously Controlled Damping. Στην πρώτη περίπτωση βελτιώνεται η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις στροφές, ενώ στη δεύτερη παρακολουθεί τα δεδομένα από τα συστήματα διεύθυνσης, πέδησης, ανάρτησης προσαρμόζοντας την απόσβεση των αμορτισέρ, ενώ έχει καλύτερο έλεγχο στις στροφές. Παράλληλα για όποιον θέλει υπάρχει το X Pack που διαθέτει LED Dynamic Pixel φωτιστικά σώματα, το Track Drive Mode και τις ζάντες αλουμινίου μεγέθους 19”.

Φυσικά, όπως ήταν αναμενόμενο οι νέες τεχνολογίες κάνουν ακόμη πιο ασφαλές το ανανεωμένο Focus. Το σύστημα Blind Spot Assist 3, παρακολουθεί το τυφλό σημείο του οδηγού για οχήματα που έρχονται από πίσω ή από το πλάι, εφαρμόζοντας μια ελαφρά δύναμη στο τιμόνι για να προειδοποιήσει τον οδηγό.

Όλα τα παραπάνω συνθέτουν το ανανεωμένο Ford Focus, το οποίο υπόσχεται μεγαλύτερη ασφάλεια και σταθερότητα. Σίγουρα, όλοι θα ήθελαν την έκδοση ST, αλλά και οι υπόλοιπές εκδόσεις έχουν τα δικά τους καλά. Το μόνο που μένει να μάθουμε είναι τιμολογιακή πολιτική που δυστυχώς αναμένεται να είναι ακριβότερη από το προηγούμενο μοντέλο.