Η SEAT γιορτάζει την 70η επέτειό της και αποφάσισε να μας κάνει ένα ταξίδι αναμνήσεων από το χθες στο σήμερα με το κλασσικό 1400 και το ολοκαίνουργιο Leon. Το SEAT 1400, σηματοδοτούσε την απαρχή της ισπανικής φίρμας πριν 70 χρόνια διαθέτοντας ένα πολυτελές και κομψό σαλόνι, σηματοδοτώντας έτσι τη γέννηση της εταιρείας, ενώ το νέο Leon προσεγγίζει άριστα το σχεδιασμό, την τεχνολογία και την καινοτομία.

Οι απαιτήσεις των πελατών έχουν αλλάξει σημαντικά τις τελευταίες δεκαετίες. Κάποτε υπήρχε φινίρισμα χρωμίου και κυκλικοί προβολείς, ενώ τώρα υπάρχει μια πιο ολοκληρωμένη κατασκευή αυτοκινήτου που συνδυάζει την αεροδυναμική, την αισθητική, την ταχύτητα και την ασφάλεια. Στην εμπρόσθια όψη υπήρχε το χρώμιο και οι στρογγυλές αναλογίες, ενώ σήμερα υπάρχει μια πιο εντυπωσιακή εμφάνιση.

Στην πίσω όψη τα φωτιστικά σώματα ήταν μικρά και σχεδόν αόρατα, ενώ σήμερα ο LED φωτισμός είναι πιο εντυπωσιακός από ποτέ. Το 1400 τη δεκαετία του ’50 ήταν πιο ψηλό με μικρές ζάντες και λεπτούς τροχούς, ενώ το Leon τώρα έχει μια πιο επιθετική γραμμή, με μεγαλύτερες ζάντες αλουμινίου που προκαλούν. Στην πορεία των χρόνων ακόμα και το λογότυπο δείχνει πιο εντυπωσιακό σε σχέση με το ξεκίνημα της εταιρείας.

Στο εσωτερικό το SEAT 1400 υπογραμμίζει την πρακτική φύση της εποχής με απλά καθίσματα εμπρός και πίσω. Το SEAT Leon έχει πλέον καθίσματα που προσφέρουν βέλτιστη υποστήριξη και άνεση ακόμα και στα μεγαλύτερα ταξίδια. Το τιμόνι του 1400 ήταν κλασσικό της εποχής και στο ταμπλό υπήρχε ο πίνακας οργάνων με τα απολύτως απαραίτητα όπως στροφόμετρο, ταχύμετρο και δείκτης καύσιμου.

Σήμερα το Leon διαθέτει το πολυλειτουργικό τιμόνι με τα χειριστήρια και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με αρκετές ευκολίες για τον οδηγό. Η αλλαγή είναι μεγάλη και στη κονσόλα, αφού το 1400 διέθετε ένα απλό ραδιόφωνο, ενώ το Leon διαθέτει μια οθόνη αφής, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Το 4τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων που είναι τοποθετημένο πίσω από το τιμόνι στο SEAT 1400 ήταν απλό, ενώ σήμερα το Leon διαθέτει το νέο αυτόματο DSG κιβώτιο που δίνει πιο γρήγορες αλλαγές. Φυσικά, όπως αναμενόταν μετά από 70 χρόνια τεράστιες είναι οι αλλαγές στο χώρο αποσκευών.

Μηχανικά το SEAT 1400 ξεκινούσε την πορεία του με ένα 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,4 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 44 ίππους. Η τελική ταχύτητα έφτανε τα 125 χλμ/ώρα, ενώ η μέση κατανάλωση ήταν 10,5 λίτρα/100χλμ. Σήμερα, το ολοκαίνουριο SEAT Leon ενσωματώνει ακόμη και ήπια υβριδική τεχνολογία για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Η 4κύλινδρη TSI mHEV μονάδα χωρητικότητας 1,5 λίτρων, με το ήπιο υβριδικό σύστημα των 48 Volt μπορεί να φτάσει την τελική ταχύτητα στα 221 χλμ/ώρα, ενώ η μέση κατανάλωση έχει πέσει αισθητά φτάνοντας τα 6,4 λίτρα/100χλμ.

Προφανώς τα  δύο   μοντέλα   δε   μπορούν   να   μπουν   σε σύγκριση, αφού η διαφορά των 70 ετών τα κάνει να φαίνονται εντελώς διαφορετικά. Μπορεί το 1400 να μην είναι τόσο εντυπωσιακό, ταχύ ή όσο ασφαλές θα ήθελε ο καθένας, όμως έχει γράψει και αυτό τη δική του ξεχωριστή ιστορία σε εκείνη την εποχή. Από   την   άλλη   πλευρά το Leon έρχεται για να συνεχίσει την ένδοξη ιστορία της ισπανικής φίρμας, η οποία μπορεί να ανήκει πλέον στον όμιλο της Volkswagen, ωστόσο διαθέτει το δικό της χαρακτήρα που κάνει τα μοντέλα της να έχουν κάτι διαφορετικό από τα υπόλοιπα.