Η Skoda έχει αρχίσει να δίνει βάρος στα SUV και έτσι μετά το μεγάλο Kodiaq, συνεχίζει με το μικρότερο Karoq. Το νέο μοντέλο της τσέχικης εταιρείας ήρθε για να συναρπάσει, αλλά ταυτόχρονα να μείνει. Το συνολικό μήκος φτάνει τα 4,38 μέτρα, χωρίς όμως να υστερεί σε χώρους από τα αντίπαλα SUV.

Το Karoq είναι βασισμένο στη γνωστή πλέον πλατφόρμα της Volkswagen MQB και στη δοκιμή που κάναμε φαίνεται αμέσως πως ναι μεν έχει κομμάτια της μαμάς εταιρείας, όμως παραμένει ένα πολύ καλά φτιαγμένο Skoda. Η έκδοση της δοκιμής ήταν αυτή με τον κινητήρα πετρελαίου χωρητικότητας 1,6 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 116 ίππους. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ το 0 – 100 για να ολοκληρωθεί χρειάζεται 10,7.

Με συνολικό βάρος 1.426 κιλά το Karoq μένει σταθερό στο δρόμο, χωρίς θορύβους στο εσωτερικό, αλλά και με τη ροπή που χρειάζεται δείχνει πως μπορεί να σταθεί επάξια στην κατηγορία των SUV. Στο εσωτερικό οι χώροι ήταν παραπάνω από επαρκείς, με πάρα πολλές θήκες, αλλά και τα τραπεζάκια στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων που κάνουν άνετη τη ζωή των επιβατών.

Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται το ταχύμετρο, με το στροφόμετρο, αλλά και άλλες διάφορες ψηφιακές ενδείξεις. Στο κέντρο της κονσόλας βρίσκεται η οθόνη αφής με όλες τις λειτουργίες του ραδιοφώνου, την κατάσταση του αυτοκινήτου, τον πλοηγό, αλλά και τη σύνδεση με το smartphone. Τα 521 λίτρα της χωρητικότητας του πορτμπαγκάζ χωράνε άνετα τις αποσκευές τεσσάρων ατόμων. Η θέση οδήγησης είναι άψογη αν και το κάθισμα είναι λίγο σκληρό, όμως δεν κουράζει καθόλου.

Μπορεί το αμάξωμα να φαίνεται ψηλό όμως αυτό δεν το εμποδίζει να μπαίνει σωστά στις στροφές, με την πρόσφυση να είναι στα σωστά επίπεδα προσφέροντας την ασφάλεια που απαιτείται. Στο φρενάρισμα το αυτοκίνητο ανταποκρίθηκε άψογα, ενώ το τιμόνι αν και ελαφρύ είναι πάρα πολύ σταθερό. Η κατανάλωση μέσα στην πόλη κυμαίνεται περίπου στα 7 λίτρα/100χλμ, ενώ εκτός μπορεί να πέσει ακόμα και στα 5,5 λίτρα/100χλμ, ανάλογα την οδική συμπεριφορά του καθενός.

Οι τιμές είναι αρκετά λογικές, αφού η βασική έκδοση με τον κινητήρα πετρελαίου που είναι και ο πιο εμπορικός για τη χώρα μας είναι στα 21.900€, ενώ για την πιο πλούσια έκδοση ανεβαίνει στα 26.800€. Φυσικά, υπάρχουν και οι εκδόσεις με το DSG των 7 σχέσεων που είναι στα 26.500€ για τη βασική έκδοση και στα 30.500€ για την πλουσιότερη έκδοση.

Για άλλη μια φορά φαίνεται πως η Skoda έχει κάνει τεράστια βήματα στην εξέλιξη των αυτοκινήτων της συναρπάζοντας όποιον και αν βρεθεί στο τιμόνι του Karoq. Η στιβαρότητα και η ασφάλεια είναι κάτι που πλέον είναι στα βασικά όπλα της Skoda, αλλά όμως η ταχύτητα και η δύναμη είναι αυτά που συμπληρώνουν το πακέτο που θέλει ο κάθε οδηγός. Όλα αυτά η Skoda τα προσφέρει άπλετα σε ένα πακέτο χωρίς ενδοιασμούς.

Υ.Γ. Ευχαριστούμε θερμά τη Skoda Κοιλάκος για την παραχώρηση του αυτοκινήτου και όλους όσους μας βοήθησαν στη δοκιμή.