Ο Christian von Koenigsegg και η παρέα του είναι κυρίως απασχολημένοι με το να επαναπροσδιορίζουν τα Super Cars, ενώ παράλληλα έχουν αναλάβει να αναπτύξουν καινοτόμες τεχνολογίες για αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται καθημερινά από τους περισσότερους ανθρώπους. Η Freevalve, θυγατρική εταιρεία της Koenigsegg, αναπτύσσει έναν καινούργιο κινητήρα χωρίς εκκεντροφόρους, αφού οι βαλβίδες θα ανοίγουν με πεπιεσμένο αέρα, με παράλληλη βοήθεια ενεργοποιητών, ενώ θα κλείνουν με υποβοήθηση ελατηρίων ή αέρα.

koenigsegg engine 2Ένα δείγμα του εγχειρήματος εμφανίστηκε σε ένα Concept Car για την κινέζικη εταιρεία Qoros. Σε μια συνέντευξη ο Koenigsegg έδωσε λεπτομέρειες στα σχέδια που έχει με την Qoros, συμπεριλαμβανομένου ενός αυτοκινήτου 1,6 λίτρων, με 4κύλινδρο κινητήρα που θα παράγει 400 ίππους. Αυτό θα ήταν πολύ πιο ισχυρό από το 4κύλινδρο των 375 ίππων και χωρητικότητας 2 λίτρων κινητήρα που χρησιμοποιούνται από τις Mercedes – AMG CLA 45 και GLA 45, που αποτελούν τον πιο ισχυρό 4κύλινδρο κινητήρα που αυτή τη στιγμή είναι προς πώληση. Προς απογοήτευση όμως των περισσοτέρων, ο εν λόγω κινητήρας είναι μόνο στα πλαίσια του πρωτότυπου, αφού προς στιγμήν δεν υπάρχει καμία πρόθεση παραγωγής.

Ο Koenigsegg μπορεί να μην αποκαλύπτει πάρα πολλές λεπτομέρειες σχετικά με τον κινητήρα, αλλά ανέφερε ότι είναι σχεδιασμένος πάνω στα ίδια στοιχεία, όπως οι κινητήρες στα Agera και Regera. Ένας από τους μεγαλύτερους στόχους που έχει θέσει η ομάδα του Koenigsegg είναι να μειώσουν την απαγωγή θερμότητας στον κινητήρα, γεγονός που αποτελεί πρόκληση σε ένα κινητήρα μικρότερου κυβισμού.

koenigsegg engine 3“Με τη μείωση του διατρήματος και επιμηκύνοντας τη διαδρομή του εμβόλου, είμαστε σε θέση να μειώσουμε τις απώλειες θερμότητας από τον κινητήρα”, δήλωσε ο Koenigsegg. “Επίσης, έχουμε χρησιμοποιήσει πλαστά έμβολα, πλαστές μπιέλες καθώς και υψηλότερης ποιότητας βαλβίδες που κάνουν τον κινητήρα όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερο. Αυτά είναι τα πιο ακριβά μέρη, αλλά δεν προορίζονται τόσο για μαζική παραγωγή”.

Ο Koenigsegg υποστηρίζει ότι η προσθήκη της τεχνολογίας της Freevalve στον κινητήρα θα αυξήσει την αποδοτικότητα κατά 3% έως 4%, ενώ χωρίς να το ξεκαθαρίζει απόλυτα, αφήνει να εννοηθεί ότι ο κινητήρας θα είναι υπερτροφοδοτούμενος, όπως συμβαίνει με όλες τις μηχανές του. Το συναρπαστικότερο όλων όμως είναι ότι δυνητικά, η συγκεκριμένη τεχνολογία της Koenigsegg, μπορεί να γίνει η επικρατούσα τάση. Πολύ λίγοι από εμάς θα οδηγήσουν ποτέ ένα One:1, αλλά τα μελλοντικά μας αυτοκίνητα μπορεί να έχουν ορισμένα μηχανολογικά χαρακτηριστικά από αυτά που τώρα κατασκευάζονται.