Η BMW παρουσίασε την τέταρτη γενιά της X5, δείχνοντας πως πρόκειται για το πιο ώριμο μοντέλο που κυκλοφορεί από τότε που πρωτοκατασκευάστηκε το 1999. Σύμφωνα με τους Γερμανούς πρόκειται για το κορυφαίο μοντέλο στην αγορά αυτοκινήτου, το οποίο μπορεί εκτός από SUV να χαρακτηριστεί και στα σπορ μοντέλα με βάση τα χαρακτηριστικά του.

Ο φρέσκος και μοντέρνος σχεδιασμός επαναπροσδιορίζει την αισθητική της οικογένειας Χ, ενώ οι αλλαγές στο εσωτερικό κάνουν τη νέα X5 ακόμα πιο ελκυστική. Συνδυάζοντας ένα κομψό και ισχυρό σχεδιασμό με κορυφαία ικανότητα στο δρόμο και εκτός δρόμου, το νέο X5 έχει ακόμα μεγαλύτερο, προσφέροντας συνδυασμό υψηλής ποιότητας και άνεσης. Το μεταξόνιο είναι 42 χιλιοστά μεγαλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο, ενώ το μήκος αυξήθηκε κατά 36 χιλιοστά, το πλάτος κατά 66 χιλιοστά και το ύψος κατά 19 χιλιοστά.

Η εξωτερική εμφάνιση διαθέτει την κλασσική μάσκα της BMW τα LED φωτιστικά σώματα, με τους προβολείς ομίχλης και τον μεγάλο προφυλακτήρα. Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα μεγάλωσαν αρκετά, ενώ η διπλή απόληξη της εξάτμισης με το διαχύτη ολοκληρώνουν την εμφάνιση του αμαξώματος. Οι ράγες οροφής και τα παράθυρα περιβάλλονται από ένα σατινέ αλουμίνιο, που αλλάζουν όλη την αισθητική του αυτοκινήτου.

Η M Sport έχει μια διαφορετική εμφάνιση, αφού οι προφυλακτήρες και τα πλευρικά στοιχεία είναι βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος. Επιπλέον, υπάρχουν πολύ μεγάλες εισαγωγές αέρα στο μπροστινό άκρο, τις γρίλιες, που είναι βαμμένες με ματ αλουμινίου. Οι ζάντες αλουμινίου στις βασικές εκδόσεις είναι μεγέθους 19”, ενώ προαιρετικά υπάρχουν 20 και 22”.

Στο εσωτερικό έχουν αλλάξει όλα. Ο πίνακας οργάνων έχει γίνει ψηφιακός, ενώ μοιράζονται τα ίδια γραφικά με την οθόνη ελέγχου. Τα προσεγμένα επιλεγμένα υλικά στο εσωτερικό περιλαμβάνουν τη νέα δερμάτινη επένδυση Vernasca, ενώ υπάρχει προαιρετικά και η δερμάτινη επένδυση Merino, η οποία διατίθεται σε τέσσερα χρώματα. Η νέα BMW X5 είναι εξοπλισμένη με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα σπορ καθίσματα. Επιπλέον, όποιος θέλει μπορεί να επιλέξει και τη λειτουργία μασάζ και του εξαερισμού των καθισμάτων στα πακέτα Comfort και Comfort Plus.

Ακόμα ένα νέο χαρακτηριστικό της νέας BMW X5 είναι το σύστημα κλιματισμού τεσσάρων ζωνών και η πανοραμική γυάλινη οροφή, η καθαρή επιφάνεια της οποίας είναι 30% μεγαλύτερη από το απερχόμενο μοντέλο. Το ηχοσύστημα της Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System διαθέτει 20 ηχεία και αποδίδει 1.500 Watt. Τον προαιρετικό εξοπλισμό βρίσκεται και το επαγγελματικό σύστημα ψυχαγωγίας πίσω καθισμάτων, το οποίο περιλαμβάνει ζεύγος οθονών αφής μεγέθους 10,2”, αναπαραγωγής DVD με Blu – Ray, δύο θύρες USB, υποδοχή HDMI και δύο υποδοχές ακουστικών.

Η αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων 40, 20, 40 αυξάνει την ικανότητα αποσκευών από 645 λίτρα σε 1.860 λίτρα, ικανοποιώντας ακόμα και τους πιο απαιτητικούς. Η νέα BMW X5 διαθέτει μια πίσω πόρτα, η οποία ανοίγει σε δύο τμήματα για εύκολη φόρτωση. Τα δύο τμήματα μπορούν να ανοίξουν και να κλείσουν αυτόματα ενώ, το κάλυμμα της καμπίνας χαμηλώνει ηλεκτρικά στο πάτωμα του χώρου αποσκευών.

Από μηχανικής πλευράς η νέα BMW X5 προσφέρει δύο επιλογές βενζίνης και μια πετρελαίου σε δύο εκδόσεις. Η βασική έκδοση είναι η xDrive40i, με τον κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 3 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 340 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 45,8 κιλά. Το 0 – 100 επιτυγχάνεται σε 5,5”, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 243 χλμ/ώρα. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή η μέση κατανάλωση είναι 8,8 λίτρα/100χλμ, ενώ οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται σε 200 γρ/χλμ.

Η δεύτερη επιλογή βενζίνης είναι η xDrive50i, με τον V8 κινητήρα χωρητικότητας 4,4 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 462 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 66,2 κιλά. Το 0 – 100 επιτυγχάνεται σε 4,7”, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 250 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση με βάση τον κατασκευαστή είναι 11,6 λίτρα/100χλμ, ενώ οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται σε 264 γρ/χλμ. Το κακό στη συγκεκριμένη έκδοση είναι πως δε θα βρεθεί στις ευρωπαϊκές αγορές.

Από πλευράς πετρελαίου υπάρχει ο κινητήρας χωρητικότητας 3 λίτρων, ο οποίος προσφέρεται σε δύο εκδόσεις. Η πρώτη έκδοση είναι η xDrive30d με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 265 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 63,2 κιλά. Το 0 – 100 επιτυγχάνεται σε 6,5”, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 230 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση με βάση τον κατασκευαστή είναι 6,8 λίτρα/100χλμ, ενώ οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται σε 179 γρ/χλμ.

Η δεύτερη έκδοση αφορά στην M50d, της οποίας η μέγιστη ισχύς φτάνει τους 400 ίππους και η μέγιστη ροπή τα 77,4 κιλά. Το 0 – 100 επιτυγχάνεται σε 5,2”, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση με βάση τον κατασκευαστή είναι 7,2 λίτρα/100χλμ, ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι 190 γρ/χλμ. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με ένα νέο 8ταχύτο κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic και την τελευταία έκδοση του xDrive για μέγιστη άνεση, ικανότητα και απόδοση.

Η τεχνολογία BMW TwinPower Turbo για τους βενζινοκινητήρες περιλαμβάνει στροβιλοσυμπιεστές, υψηλής ακρίβειας έγχυση, με πλήρως μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VALVETRONIC και χρονισμό εκκεντροφόρου διπλού VANOS. Από την πλευρά του πετρελαίου, η τεχνολογία περιλαμβάνει υπερσυμπιεστές και άμεση έγχυση Common – Rail με πιεζοηλεκτρικούς εγχυτήρες. Το αποτέλεσμα είναι η στιγμιαία ισχύ έλξης να επιτυγχάνεται με υποδειγματική κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων.

Όλοι οι κινητήρες τηρούν όλα τα πρότυπα Euro 6. Το σύστημα ελέγχου των εκπομπών ρύπων για τους βενζινοκινητήρες περιλαμβάνει ένα φίλτρο σωματιδίων βενζίνης, ενώ τα Diesel μοντέλα διαθέτουν την τεχνολογία BMW BluePerformance που περιλαμβάνει φίλτρο σωματιδίων, καταλύτη οξείδωσης, καταλύτη προσρόφησης NOx και καταλύτη SCR με έγχυση AdBlue.

Η νέα BMW X5 έχει βελτιωθεί σε όλα τα συστήματα. Οι νέοι αποσβεστήρες στρέψης μειώνουν τις περιστροφικές ανωμαλίες και την ολίσθηση επιτρέποντας τις πιο γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων. Το σύστημα αερανάρτησης δύο αξόνων, ελέγχεται ξεχωριστά για κάθε τροχό χρησιμοποιώντας ηλεκτρικό συμπιεστή με δεξαμενή πίεσης, επιτρέποντάς του να εξισορροπήσει ένα ομοιόμορφα φορτωμένο όχημα. Λειτουργώντας παράλληλα με το σύστημα Dynamic Stability Control (DSC), το φορτίο του οχήματος που καταγράφεται από τους αισθητήρες του μπορεί να ληφθεί υπόψη σε υπολογισμούς πέδησης.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε δύο οδηγικές επιλογές χρησιμοποιώντας τον διακόπτη ελέγχου οδήγησης και επιλέγοντας στην άνετη ή στη σπορ οδήγηση. Όταν ενεργοποιείται ο τρόπος οδήγησης Sport ή η ταχύτητα του οχήματος ξεπερνά τα 140 χλμ/ώρα, το ύψος της ανάρτησης μειώνεται αυτόματα κατά 20 χιλιοστά. Το σύστημα xDrive προσφέρει σταθερότητα σε όποια κατεύθυνση, ενώ μπορεί να διαιρέσει τη ροπή κίνησης μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια.

Ένα από τα σημαντικά συστήματα υποστήριξης του οδηγού είναι  το πακέτο Professional Driving Assistant Professional, που περιλαμβάνει το Active Cruise Control (ACC) με λειτουργία Stop & Go, το οποίο μπορεί να σταματήσει και να το ξεκινήσει αυτόματα. Για περισσότερη ευκολία στην κυκλοφορία το σύστημα Start & Stop  έχει παραταθεί μεταξύ διακοπής και αυτόματης κίνησης έως 30”. Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης τον βοηθό ελέγχου κατεύθυνσης και λωρίδας κυκλοφορίας, συμπεριλαμβανομένου του Traffic Jam Assist, καθώς και του βοηθού διατήρησης λωρίδας με ενεργή προστασία πλευρικής σύγκρουσης.

Το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης δίνει στον οδηγό την ασφάλεια πως ότι και να πεταχτεί μπροστά του, αφού όταν ανιχνευτεί οποιοδήποτε αμάξι η πεζός το σύστημα θα αλλάξει τη λωρίδα του αυτοκινήτου με απόλυτη ασφάλεια. Επιπλέον, υπάρχει και ο Βοηθός στάθμευσης. Αυτό το σύστημα επιτρέπει την αυτόματη επιλογή και χρήση παράλληλων χώρων στάθμευσης. Αυτοί οι χώροι στάθμευσης ανιχνεύονται από υπερηχητικούς αισθητήρες καθώς το όχημα τους περνάει. Η λειτουργία Parking Assistant ενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού στην κεντρική κονσόλα και φυσικά λειτουργεί με πανοραμική κάμερα κάνοντας ακόμα πιο εύκολο το παρκάρισμα.

Η νέα BMW X5 άλλαξε ολοκληρωτικά και εκτός από ένα νέο SUV έχει γίνει ένα σπορ αυτοκίνητο που όλα αυτά τα τεχνολογικά βοηθήματα το κάνουν παιχνιδάκι στα χέρια του οδηγού. Η απόλαυση της οδήγησης είναι δεδομένη είτε στην άσφαλτο, είτε εκτός δρόμου και αυτό είναι σίγουρα το πιο θετικό για το Γερμανό κατασκευαστή. Οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν μέσα στο μήνα αρχικά στη Γερμανία και τη Μεγάλη Βρετανία με τιμές που ξεκινούν από 65.000€.