Η σειρά ST της Ford μεγαλώνει με το Puma

Η σειρά ST έχει δημιουργηθεί εδώ και πολλά χρόνια, με το πιο διαδεδομένο μοντέλο να είναι το Focus ST. Σιγά σιγά σχεδόν όλα τα μοντέλα της Ford έχουν από μια έκδοση ST. Σειρά τώρα έχει το Puma ST, το οποίο ανέλαβε και δημιούργησε η Ford Performance στην Ευρώπη. Το νέο μοντέλο έχει βελτιωμένο πλαίσιο με 40% μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία στον πίσω άξονα σε σχέση με το Fiesta ST και κατά 50% σε σχέση με το απλό Puma.

Ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να διαλέξει ανάμεσα σε 6 χρώματα που είναι τα Agate Black, Desert Island Blue, Fantastic Red, Frozen White, Magnetic και Mean Green. Για να δημιουργηθεί αντίθεση η οροφή, το περίγραμμα της μάσκας, οι πλαϊνές λεπτομέρειες, τα καπάκια των εξωτερικών καθρεπτών και η αεροτομή είναι βαμμένα σε μαύρο χρώμα. Η εξωτερική εμφάνιση ολοκληρώνεται με τις ζάντες αλουμινίου μεγέθους 19”, με τα ελαστικά της Michelin, Pilot Sport 4S και διαστάσεις 225/40.

Στο εσωτερικό το νέο Puma ST διαθέτει τα bucket καθίσματα της Recaro, δερμάτινο τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα, νέα μαρσπιέ και νέο επιλογέα ταχυτήτων. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η οθόνη αφής μεγέθους 8”, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας SYNC 3. Το συστήματα Apple CarPlay και Android Auto κάνουν εύκολη τη σύνδεση με smartphone, ενώ υπάρχει και το ηχοσύστημα της Bang & Olufsen. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 456 λίτρα, ενώ από κάτω υπάρχει και το σύστημα MegaBox με τον αποθηκευτικό χώρο των 80 λίτρων.

Μηχανικά το Puma ST κινείται με τον 3κύλινδρο EcoBoost κινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 200 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 32,6 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 6,7”, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 220 χλμ/ώρα. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερα προγράμματα οδήγησης που είναι τα Normal, Eco, Sport και Track.

Τα φρένα του Puma ST αποτελούνται από τις μονοπίστονες δαγκάνες με δίσκους διαμέτρου 325 χιλιοστών εμπρός και 271 χιλιοστών πίσω. Επιπλέον, υπάρχουν εξελιγμένα πίσω ελατήρια ανακατανομής πλευρικού φορτίου για βέλτιστη ευελιξία, ενώ η αντιστρεπτική δοκός είναι πιο παχιά κατά 4 χιλιοστά από το απλό Puma. Στον πρόσθετο εξοπλισμό υπάρχει το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης της Quaife, ενώ υπάρχει και το Performance Pack.

Το Torque Vectoring Control, βελτιώνει το κράτημα του αυτοκινήτου και μειώνει την υποστροφή, εφαρμόζοντας πίεση πέδησης στον εσωτερικό τροχό, όταν το όχημα στρίβει. Το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας του αμαξώματος (ESC) είναι τριών σταδίων, προσφέροντας στον οδηγό τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα στην πλήρη παρέμβαση του συστήματος ή στην περιορισμένη παρέμβαση ή ακόμα και στην πλήρη απενεργοποίησή του.

Το Performance Pack προσφέρει το Launch Control, το οποίο αλλάζει στο σχεδιασμό το body kit που διαθέτει νέους προφυλακτήρες, Splitter, πλαϊνές ποδιές, πίσω αεροτομή και διαχύτη. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται θερμαινόμενο παρμπρίζ, αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχής και αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω.

Όλα τα παραπάνω θέλουν να δώσουν στο Puma μια διαφορετικότητα και όπως φαίνεται το καταφέρνουν. Άλλωστε η σειρά ST πάντα έχει να προσφέρει κάτι παραπάνω από τα αναμενόμενα. Μπορεί πλέον να μην έχει την αίγλη των περισσότερων ίππων, αφού αυτό γίνεται στο RS, αλλά δεν παύει να είναι ένα μοντέλο που προσφέρει κάτι διαφορετικό. Εμείς πάντως θα το θέλαμε. Εσείς;