Η Fiat Chrysler Automobiles ανακοίνωσε ότι ανακαλεί 1.900.000 οχήματα σε όλο τον κόσμο για ελάττωμα στους αερόσακους, το οποίο συνδέεται με τρεις θανάτους και πέντε τραυματισμούς. Πρόκειται για την τελευταία ανάκληση αερόσακων, από μια σειρά μεγάλης κλίμακας, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία δίνει μεγάλη προσοχή στο συνεχώς διευρυνόμενο φάσμα προβλημάτων, που διογκώνονται στην πορεία, μέχρι και τη χρήση κακού λογισμικού.

anaklisi-jeep-patriot-1Η ανάκληση της Fiat Chrysler αφορά στη μη ενεργοποίηση των αερόσακων και των προεντατήρων των ζωνών ασφαλείας σε ορισμένα ατυχήματα, επηρεάζοντας 1.400.000 οχήματα στις ΗΠΑ και συγκεκριμένα Chrysler Sebring (2010), Chrysler 200 (2011 – 2014), Dodge Avenger (2010 – 2014), Dodge Caliber (2010 – 2012), Jeep Patriot (2010 – 2014) και Jeep Compass (2010 – 2014). Τα υπόλοιπα οχήματα που επηρεάζονται είναι στον Καναδά 143.000 μονάδες, στο Μεξικό 82.000, ενώ στον υπόλοιπο κόσμο περίπου 284.000.

“Υπάρχει μια υπερευαισθησία τώρα στη βιομηχανία αναφορικά με την ασφάλεια των οχημάτων. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να επεξεργάζονται το λογισμικό των αερόσακων, αφού υπάρχει μια λεπτή γραμμή μεταξύ του πότε αυτός πρέπει να ενεργοποιείται και πότε όχι, σε ορισμένες περιπτώσεις”, δήλωσε ο Scott Upham, της Valient Market Research. Την περασμένη εβδομάδα, η General Motors ανακοίνωσε ότι θα ανακαλέσει περίπου 4.300.000 οχήματα παγκοσμίως εξαιτίας ελαττώματος στο λογισμικό, πρόβλημα που μπορεί να αποτρέψει την ανάπτυξή του, γεγονός που έχει ήδη συνδεθεί με ένα θάνατο και τρεις τραυματισμούς. Ωστόσο, αν και αυτό φαίνεται παρόμοιο, δεν ταυτίζεται με το ζήτημα της Fiat Chrysler.

anaklisi-chrysler-sebring-1Από τη Fiat Chrysler δήλωσαν ότι το πρόβλημα εμφανίστηκε, όταν τα οχήματα που είναι εξοπλισμένα με μια συγκεκριμένη μονάδα ελέγχου και ειδική καλωδίωση στο μπροστινό αισθητήρα πρόσκρουσης, επηρεάζονται σε ορισμένες συγκρούσεις. Άνθρωποι της GM ανέφεραν ότι η μονάδα που ελέγχει την ανάπτυξη του αερόσακου έχει ένα ελάττωμα στο λογισμικό, το οποίο μπορεί να αποτρέψει τους μπροστινούς αερόσακους από την ανάπτυξή τους σε κάποιες σπάνιες περιπτώσεις.

Η Fiat Chrysler, επεσήμανε πως δε χρησιμοποιεί πλέον τους συγκεκριμένους ελεγκτές συγκράτησης, ούτε έχει δρομολογήσει τη σχεδίαση της καλωδίωσης. Στην ανακοίνωση που εξέδωσε, δεν αναφέρθηκε πότε ακριβώς θα ξεκινήσει η ανάκληση, όμως ο εκπρόσωπος της εταιρείας, Eric Mayne δήλωσε ότι αυτή θα γίνει άμεσα.