Το κορυφαίο Q8 από την Audi

Η Audi παρουσίασε το κορυφαίο μοντέλο της οικογένειας Q. Το νέο Q8 υπόσχεται σε όποιον βρεθεί πίσω από το τιμόνι του ότι όχι μόνο θα απολαύσει την οδήγηση, αλλά να ζήσει στιγμές που ούτε τις έχει φανταστεί. Το πολυτελές SUV αναμένεται να ανεβάσει περισσότερο τον πήχη της γερμανικής φίρμας, αφού απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν το κάτι παραπάνω από ένα SUV.

Το Audi Q8 συνδυάζει την κομψότητα ενός πολυτελούς Coupe με τέσσερις πόρτες και την άνετη ευελιξία ενός μεγάλου SUV. Το πολυτελές εσωτερικό με το μεταβλητό χώρο αποσκευών, οι προηγμένες τεχνολογίες καθώς και έξυπνα συστήματα υποστήριξης, καθιστούν το Audi Q8 ένα από τα καλύτερα μοντέλα της κατηγορίας του. Με τη μόνιμη τετρακίνηση Quattro και την απόσταση από το έδαφος έως και 254 χιλιοστά το Coupe SUV μπορεί να συνεχιστεί όταν βρει κακοτράχαλους δρόμους.

Με το μήκος να φτάνει τα 4,98 μέτρα, το πλάτος τα 1,99 μέτρα και το ύψος τα 1,70 μέτρα, το Audi Q8 δείχνει πόσο άπλετο είναι σε χώρους. Η οροφή είναι χαμηλότερη κατά 66 χιλιοστά από το Q7, ενώ είναι 27 χιλιοστά πιο μακριά. Με το μεταξόνιο να φτάνει σχεδόν τα τρία μέτρα, το Audi Q8 προσφέρει άφθονο χώρο για πέντε άτομα. Το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου φτάνει τα 2.145 κιλά. Η σειρά χρωμάτων για το Q8 προσφέρει 12 χρώματα που υπογραμμίζουν τον σπορ σχεδιασμό, συμπεριλαμβανομένων των νέων Dragon Orange, Galaxy Blue και Scandium Gray.

Με τον επιβλητικό οκτάγωνο σχεδιασμό, την αεροτομή, η οποία τραβιέται προς τα εμπρός, μαζί με τις μεγάλες εισόδους αέρα το Q8 είναι ένα από τα καλύτερα σχεδιαστικά μοντέλα. Χάρη στις πόρτες χωρίς πλαίσιο, η οροφή τύπου Coupe εκτείνεται χαμηλά στο σώμα του οχήματος, καταλήγοντας σε μια μεγάλη αεροτομή. Τα LED φωτιστικά σώματα δεν αφήνουν σκοτεινό κανένα σημείο της διαδρομής τη νύχτα προσφέροντας την καλύτερη ορατότητα στον οδηγό. Η εξωτερική εμφάνιση ολοκληρώνεται με τις ζάντες αλουμινίου μεγέθους 19”.

Στο εσωτερικό τα εμπρός καθίσματα διατίθενται σε τέσσερα σχέδια. Στην κορυφή της σειράς είναι τα σπορ καθίσματα S με τον αερισμό να είναι στο βασικό εξοπλισμό. Η λειτουργία μασάζ είναι διαθέσιμη κατόπιν παραγγελίας, ενώ οι πίσω τρεις θέσεις έχουν στο βασικό εξοπλισμό τη διαμήκη ρύθμιση. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 605 λίτρα, ενώ αυξάνεται στα 1,755 λίτρα όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Η πόρτα του χώρου αποσκευών μπορεί να ανοίξει και να κλείσει ηλεκτρικά, με τη δυνατότητα χειρονομίας ποδιών.

Ο πινάκας οργάνων αποτελείται από μια ψηφιακή οθόνη μεγέθους 12,3”, ενώ η οθόνη αφής πολυμέσων είναι 10,1”, προσφέροντας τον έλεγχο της ψυχαγωγίας και του συστήματος πλοήγησης. Εκτός από όλα αυτά, ο φωνητικός έλεγχος μετατρέπει το Audi Q8 σε έναν έξυπνο συνεργάτη. Το σύστημα επεξεργάζεται όλες τις ερωτήσεις και τις εντολές και επιλέγει πάντα τις κατάλληλες απαντήσεις.

Στο βασικό εξοπλισμό προσφέρεται το σύστημα πλοήγησης MMI Plus, το οποίο χρησιμοποιεί το νέο πρότυπο LTE Advanced για μεταφορά δεδομένων. Το σύστημα πλοήγησης προσφέρει έξυπνες προτάσεις προορισμού με βάση προηγούμενες διαδρομές. Βασίζεται επίσης στην εμπειρία του συστήματος, όσον αφορά στους χρόνους οδήγησης και την κίνηση στους δρόμους δίνοντας πάντα στον οδηγό την πιο εύκολη διαδρομή χωρίς κίνηση. Τέλος, υπάρχει και ο κρυστάλλινος ήχος του ηχοσυστήματος της Bang & Olufsen, με τα 23 ηχεία.

Μηχανικά το Audi Q8 προσφέρεται με το υβριδικό σύστημα που αποτελείται από τον TDI κινητήρα χωρητικότητας 3 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 286 ίππους και η μέγιστη ροπή τα 61,1 κιλά, αλλά και ένα πρωτογενές ηλεκτρικό σύστημα με μπαταρία ιόντων λιθίου 48 Volt. Το ηλεκτρικό σύστημα προσφέρει αυτονομία από 55 έως 160 χιλιόμετρα, ενώ με το φρενάρισμα μπορεί να ανακτήσει ενέργεια μέχρι 12 kW. Το 0 – 100 επιτυγχάνεται σε 6,3”, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 245 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση με βάση τον κατασκευαστή είναι 6,8 λίτρα/100χλμ.

Η τετρακίνηση και η αερανάρτηση είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που το διαφοροποιούν από όλα τα μοντέλα της κατηγορίας του. Το σύστημα Quattro είναι το μηχανικό κεντρικό διαφορικό που μεταφέρει τις δυνάμεις στον εμπρόσθιο άξονα και στον πίσω άξονα σε αναλογία 40:60. Όταν απαιτείται, μεταφέρει την πλειοψηφία στον άξονα που χρειάζεται προσφέροντας καλύτερη πρόσφυση. Η ανάρτηση έχει αποφασιστική συμβολή στο σπορ χειρισμό, ακόμα και στη βασική έκδοση. Οι εμπρός και πίσω αναρτήσεις πέντε συνδέσμων είναι κατασκευασμένες από αλουμίνιο.

Τα συστήματα ασφαλείας είναι ότι πιο σύγχρονο μπορεί να προσφέρει ένα αυτοκίνητο και περιλαμβάνει το πακέτο Tour assist, με το Adaptive Cruise Assist. Το συγκεκριμένο σύστημα υποστηρίζει τον οδηγό με επιτάχυνση, πέδηση, διατήρηση ταχύτητας, διατήρηση της απόστασης και ανιχνεύει σημάνσεις λωρίδων κυκλοφορίας, οδικές κατασκευές, οχήματα σε γειτονικές λωρίδες και οχήματα που κινούνται μπροστά. το Audi Q8 προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητά του σε συνθήκες κίνησης λαμβάνοντας υπόψη τα όρια ταχύτητας.

Πέντε συστήματα παρέχουν ασφάλεια στην κυκλοφορία της πόλης. Το Crossing Assist ανιχνεύει τις διασταύρωσης κυκλοφορίας και με την κάμερα 360° προειδοποιεί για τα οχήματα που προσεγγίζουν το Q8. Τα συστήματα του πακέτου Park Plus Assist, τα οποία θα προστεθούν αργότερα, υποστηρίζουν τον οδηγό κατά τη διάρκεια ελιγμών. Η υποβοήθηση ελιγμών αντισταθμίζει τις επικείμενες συγκρούσεις. Η προειδοποίηση συγκράτησης προστατεύει από την καταστροφή των ζαντών κατά τη διάρκεια της στάθμευσης.

Το νέο Audi Q8, θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Μπρατισλάβα στη Τσεχία, με τις πρώτες παραδόσεις να αναμένονται στην Ευρώπη τον Αύγουστο. Όσο για την τιμή, αυτή αναμένεται να είναι κάτω από τις 80.000€, με τη γερμανική αγορά να κοστολογείται στα 76.300€. Εμείς απλά θα θέλαμε να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι του.