Η Toyota παρουσίασε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV. Πρόκειται για το bZ4X, το οποίο είναι άνετο, ευρύχωρο και τετρακίνητο. Η ιδέα δημιουργήθηκε από το πρωτότυπο μοντέλο που είχε παρουσιάσει η ιαπωνική εταιρεία και βασίζεται στην πλατφόρμα e-TNGA, η οποία αναπτύχθηκε από κοινού με τη Subaru. Το μήκος φτάνει τα 4,69 μέτρα, το πλάτος τα 1,86 μέτρα, το ύψος τα 1,65 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο είναι 2,85 μέτρα.

Όπως βλέπουμε και από τις φωτογραφίες το νέο μοντέλο έχει κλειστή μάσκα, ενώ τα πολύ λεπτά LED φωτιστικά σώματα δένουν αρμονικά. Η λεπτή κάτω γρίλια προσαρμόζεται για να διοχετεύει τη ροή του αέρα στη μπαταρία για να ψύχεται, ενώ συμβάλλει στη μείωση της αντίστασης του αέρα. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα δύο μικρά κομμάτια στο τελείωμα της οροφής, όπου δημιουργούν τη διαιρούμενη αεροτομή, ενώ τα LED φωτιστικά σώματα ενώνονται με μια λεπτή κόκκινη γραμμή από τη μία άκρη στην άλλη. Το αμάξωμα ολοκληρώνουν οι ζάντες αλουμινίου μεγέθους 20”.

Το εσωτερικό οι Ιάπωνες το ονόμασαν “lagom” που σημαίνει σωστό στα σουηδικά. Η άνεση και η ευρυχωρία προσδίδουν την αίσθηση ενός σαλονιού όπως είναι στο σπίτι μας, ενώ τα δερμάτινα καθίσματα, με το δερμάτινο τιμόνι ανεβάζουν τον πήχη της πολυτέλειας. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, ενώ υπάρχει και η οθόνη αφής με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 452 λίτρα, ενώ μεγαλώνει σημαντικά με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Μηχανικά θα υπάρχουν δύο εκδόσεις. Η πρώτη θα είναι με έναν ηλεκτροκινητήρα, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 204 ίππους και η μέγιστη ροπή να είναι 27 κιλά, ενώ η δεύτερη που θα είναι και η πιο ισχυρή με δύο ηλεκτροκινητήρες θα έχει μέγιστη ισχύ 218 ίππους και μέγιστη ροπή 34,2 κιλά. Στην πρώτη περίπτωση το 0-100 επιτυγχάνεται σε 8,4”, ενώ στη δεύτερη σε 7,7”. Η έκδοση με τους 204 ίππους μεταφέρει την κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς, ενώ στην έκδοση με τους 218 είναι τετρακίνητη.

Η αυτονομία της μπαταρίας λιθίου των 71,4 kWh μπορεί να φτάσει τα 450 χιλιόμετρα με μια μόνο φόρτιση. Με τον ταχυφορτιστή των 150 kW για να φτάσει στο 80% η μπαταρία χρειάζονται μόλις 30’. Επιπλέον, από το τελευταίο τρίμηνο του 2022 θα υπάρχει και ο τριφασικός ενσωματωμένος φορτιστής των 11 kW. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή η μπαταρία ενδείκνυται για 10 χρόνια ή 240.000 χιλιόμετρα, αλλά ακόμα και σε αυτή την περίπτωση οι Ιάπωνες λένε πως η μπαταρία ακόμα και τότε θα έχει χάσει μόλις το 10% από την αρχική της απόδοση.

Παράλληλα για όποιον θέλει το νέο bZ4X μπορεί να διαθέτει στην οροφή ηλιακό πάνελ για τη φόρτιση της μπαταρίας και σε μια χώρα όπως είναι η δική μας θα μπορεί να μένει πάντα φορτισμένο. Στα τετρακίνητα μοντέλα υπάρχουν ξεχωριστοί κινητήρες σε κάθε άξονα. Το XMODE με τις διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης δίνει τη δυνατότητα ρύθμισης για οδήγηση σε χιόνι ή λάσπη. Επιπλέον, υπάρχει και το Grip Control για πιο σκληρή οδήγηση εκτός δρόμου.

Το Toyota Safety Sense της τρίτης γενιάς έρχεται με νέα και βελτιωμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού. Έτσι οι Ιάπωνες επέκτειναν το εύρος ανίχνευσης του ραντάρ κυμάτων χιλιοστού και της κάμερας, με την απόδοση να είναι αρκετά βελτιωμένη. Παράλληλα τα συστήματα για διερχόμενα αυτοκίνητα, μηχανές, ποδηλάτες ή πεζούς δημιουργούν ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια στον οδηγό και τους επιβάτες.

Σίγουρα, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Toyota θα μπει σε μια κατηγορία που συνεχώς αποκτά ανταγωνισμό. Για όσους ενδιαφέρονται η ευρωπαϊκή πρεμιέρα θα πραγματοποιηθεί στις 2 Δεκεμβρίου και θα ακολουθήσει η έναρξη των online κρατήσεων. Η τιμή για τα ελληνικά δεδομένα μπορεί να είναι απαγορευτική χωρίς ακόμη να έχει γίνει γνωστή, αλλά μην ξεχνάμε πως είναι ένα όχημα που θα μπορεί να φορτίσει και με την ηλιακή ενέργεια κάτι που σημαίνει πως το κόστος φόρτισης μπορεί να μηδενιστεί.