Αν και εδώ και λίγο καιρό γνωρίζαμε την ύπαρξη του νέου Honda Civic Type R, οι Ιάπωνες δεν μας είχαν αποκαλύψει όλα του τα χαρακτηριστικά. Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου που διεξάγεται στη Γενεύη, μαζί με την αποκάλυψη του μοντέλου, είχαμε και την πλήρη παρουσίασή του. Οι Ιάπωνες μηχανικοί ισχυρίζονται ότι ο νέος VTEC Turbo κινητήρας προσφέρει τη μεγαλύτερη δύναμη, ροπή και απόκριση από κάθε άλλο κινητήρα της Honda. Τα εντυπωσιακά αξεσουάρ, καθώς και η βελτιστοποίηση της ροής του αέρα, βοηθάει τόσο τις επιδόσεις, όσο και τη σταθερότητα του αυτοκινήτου.

honda civic type r 6Πέντε χρόνια αναμονής είναι αρκετά για ένα Honda Civic Type R. Το νέο μοντέλο δε θεωρείται μόνο ένα hatchback αυτοκίνητο, αλλά μπορεί να μπει και σε πίστα τρέχοντας σε αγώνες. Όπως αναμένεται, ένα ακόμα όχημα τύπου R θα κερδίσει τη λατρεία του κοινού, αφού προσφέρει υψηλές προσδοκίες. Η επιθετικότητά του, μαζί με το πρωτοποριακό του σασί, συνδυάζονται για να δημιουργήσουν ένα από τα πιο συναρπαστικά μοντέλα, όχι μόνο στην οδήγηση, αλλά στην άνεση και την πολυτέλεια.

Το εξωτερικό μέρος του αμαξώματος ολοκληρώνεται με τις μοναδικές ζάντες αλουμινίου μεγέθους 19”, με διαστάσεις ελαστικών 235/35. Φυσικά για να σταματήσει το Type R δε θα μπορούσαν να διέθετε κάτι διαφορετικό από τα φρένα της Brembo, τα οποία αποτελούνται από δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων και διάτρητους δίσκους μεγέθους 350 χιλιοστών. Το Type R διατίθεται σε πέντε διακριτικά χρώματα, τα οποία επιλέχθηκαν από τους ανθρώπους της Honda με ιδιαίτερη προσοχή. Πρόκειται για τα Championship White, Crystal Black, Polished Metal, Brilliant Sports Blue και Milano Red.

honda civic type r 4Οι αλλαγές στο στυλ είναι μοναδικές, δίνοντας στο αυτοκίνητο μια επιθετική και ταυτόχρονα επιβλητική εμφάνιση, συνδυάζοντας όμως την κομψότητα και τον αεροδυναμικό σχεδιασμό. Η αεροδυναμική εστιάζει στη σταθερότητα του αυτοκινήτου στις υψηλές ταχύτητες, προκειμένου να εξασφαλίσει υψηλά επίπεδα κάθετης δύναμης. Για να επιτευχθεί αυτό το αποτέλεσμα οι μηχανικοί του Type R εξάντλησαν όλη την αεροδυναμική ανάλυση, τον έλεγχο και την ανάπτυξη του αυτοκινήτου. Ακούραστα το Civic τέθηκε σε εκτεταμένες δοκιμές στην πίστα της Suzuka στην Ιαπωνία, ενώ οι δοκιμές ολοκληρώθηκαν στο Nurburgring της Γερμανίας, όπου και έκανε ρεκόρ χρόνου στο γύρο της πίστας.

Επίσης, προσεγμένη είναι η αεροτομή που βρίσκεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, η οποία είναι κατακόρυφα τοποθετημένη, βελτιώνοντας την αεροδυναμική πίεση, χωρίς να προκαλείται αύξηση της οπισθέλκουσας δύναμης, κυρίως στις υψηλές ταχύτητες. Σε αυτό βοηθούν και οι πλαϊνές ποδιές, οι οποίες κάνουν τη ροή του αέρα να στροβιλίζεται τόσο ομαλά, ώστε να μην επηρεάζει καν τη σταθερότητα του αυτοκινήτου. Πολύ σημαντικό ρόλο έπαιξαν και τα μέρη όπου ψύχουν τον αέρα, κυρίως μέσα στο χώρο του κινητήρα. Η ροή του αέρα διοχετεύεται από τους αεραγωγούς, που βρίσκονται ακριβώς πάνω από τους τροχούς στο μπροστινό προφυλακτήρα, επιτυγχάνοντας τη βέλτιστη ψύξη.

honda civic type r 2Και εάν κάποιος έχει ακόμα αμφιβολίες, μπαίνοντας στο εσωτερικό του, αμέσως διακρίνει το σπορ χαρακτήρας του νέου Type R. Τα υψηλής ποιότητας σπορ καθίσματα με το μαύρο σουέτ ύφασμα, τις κόκκινες διπλές ραφές, την πλευρική υποστήριξη, το μαύρο δερμάτινο τιμόνι και το μαύρο επιλογέα ταχυτήτων, ο οποίος είναι κατασκευασμένος από κατεργασμένο κράμα αλουμινίου, είναι αυτά που μπορούν να φέρουν τους φανατικούς θαυμαστές κοντά στην απόλυτη τρέλα πριν ενεργοποιηθεί ο κινητήρας.

Την καρδιά του Civic Type R αποτελεί ο υπερτροφοδοτούμενος VTEC Turbo βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού, χωρητικότητας 2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να αγγίζει τους 310 ίππους και τη μέγιστη ροπή να φτάνει τα 40,7 κιλά. Οι αριθμοί αυτοί είναι οι υψηλότεροι από κάθε άλλο Civic. Το 0 – 100 καλύπτεται σε 5,7”, με την τελική ταχύτητα να σταματά στα 270 χλμ/ώρα. Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο της Ιαπωνικής εταιρείας. Ο νέος κινητήρας διαθέτει ένα προηγμένο νέο υπερσυμπιεστή, ο οποίος με την τεχνολογία VTEC ενισχύει τη ροπή από τα χαμηλά, προσφέροντας σταθερή επιτάχυνση.

honda civic type r 5Αυτό όμως που μπορεί να εξιτάρει ακόμα περισσότερο τον οδηγό και τους επιβάτες είναι το σύστημα ανάρτησης, στο οποίο οι Ιάπωνες μηχανικοί έχουν επενδύσει πολλά. Το νέο σύστημα Adaptive Damper 4 σημείων αναπτύχθηκε ειδικά για το Type R, επιτρέποντας τον ανεξάρτητο έλεγχο κάθε τροχού, παρέχοντας με αυτόν τον τρόπο εξαιρετικά κρατήματα στο δρόμο. Το προηγμένο σύστημα ανάρτησης αποτελείται από το διπλό άξονα MacPherson μπροστά, το οποίο βοηθά στη μείωση της ροπής κατά 50%, ενισχύοντας τη σταθερότητα του οχήματος στις πολύ υψηλές ταχύτητες. Στο πίσω μέρος υπάρχει ένας ημιάκαμπτος άξονας σε σχήμα Η που βελτιώνει την ακαμψία κατά 180%, καθιστώντας αδύνατο το να παρεκκλίνει της πορείας του.  Όλο αυτό το σύστημα συνδυάζεται με το Electric Power Steering, το οποίο βοηθά στην τέλεια απόκριση του τιμονιού, προσφέροντας στον οδηγό τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου.

Το νέο Type R δεν ορίζεται μόνο από τα μηχανικά κομμάτια, αφού υπάρχει και ο εξοπλισμός που είναι αντίστοιχης ποιότητας και προδιαγραφών εφάμιλλο των μηχανικών τμημάτων. Το GT Pack είναι το πακέτο που προσφέρει εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, προβολείς που λειτουργούν αποκλειστικά για το σούρουπο, αισθητήρες βροχής και φώτων, ηλεκτρικούς καθρέπτες, δορυφορικό σύστημα πλοήγησης της Garmin, το σύστημα Infotainment Honda Connect, καθώς και το radio – cd με MP3 Player με τα 8 ηχεία, συνολικής ισχύος 320 Watt. Φυσικά από όλο αυτό το πακέτο δε θα μπορούσε να λείπει ο διζωνικός κλιματισμός, ενώ αυτό που προσδίδει την αίσθηση ενός Type R στο εσωτερικό είναι ο κόκκινος φωτισμός.

honda civic type r 3Τί και εάν πρόκειται για ένα καθαρά σπορ αυτοκίνητο με πολλά χαρακτηριστικά αγωνιστικού, τα συστήματα ασφαλείας δε θα μπορούσαν παρά να έχουν ενεργό ρόλο. Έτσι λοιπόν διατίθεται μια πληθώρα αυτών, αναφέροντας χαρακτηριστικά το σύστημα ασφαλείας προειδοποίησης σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα, προειδοποίησης διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση κίνησης κυκλοφορίας, σύστημα φώτων προκειμένου να μην ενοχλείται ο οδηγός από απέναντι, αναγνώριση τυφλού σημείου και παρακολούθηση κυκλοφορίας. Επιπλέον, διατίθεται και το ενεργό φρενάρισμα πόλης, το οποίο φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο, αποφεύγοντας έτσι τις μικρό συγκρούσεις και τους πεζούς.

Το να βρεθεί κάποιος πίσω από το τιμόνι ενός Civic Type R είναι μια διαφορετική εμπειρία από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο. Μπορεί πάντα να υπήρχε μια μομφή απέναντι στους Ιάπωνες για το “φτωχό” εσωτερικό, αλλά η έλευση του νέου Type R έρχεται να επιβεβαιώσει ότι και σε αυτόν τον τομέα οι γιαπωνέζοι είναι όσο απλόχεροι χρειάζεται για να ντυθεί ακόμα και ένα Sport αυτοκίνητο. Όπως έχουμε προαναφέρει, στη Γενεύη πραγματοποιήθηκε η πρώτη ευρωπαϊκή του παρουσία, ενώ σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, αναμένεται να μπει στην παραγωγή στα μέσα του καλοκαιριού. Όσο για την τιμή; Στη Βρετανία, όπου και θα ξεκινήσει να πωλείται, αναμένεται να φτάσει τα 41.500€. Για ένα Civic μπορεί να ακούγονται πολλά, γιατί αν συνυπολογίσουμε φόρους και δασμούς, στην ελληνική αγορά μπορεί και να ξεπεράσει τα 45.000€. Το ερώτημα παραμένει ένα. Θέλει κάποιος να βρεθεί στο τιμόνι του βέλους της Honda ή προτιμά να κάνει μια μικρότερη οικονομικά επένδυση;