Volkswagen Beetle Dune Concept

ByXenofwntas

15/01/2014

Mία νέα Concept έκδοση του Beetle παρουσίασε η Volkswagen στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ. Το αποκαλούμενο Dune είναι βασισμένο στην τελευταία γενιά του Beetle και έρχεται να δώσει έναν offroad χαρακτήρα στο “κατσαριδάκι”. Αρκετά χρόνια πριν, το 2000 για την ακρίβεια, στην έκθεση αυτοκινήτου του Λος Άντζελες, η Volkswagen είχε παρουσιάσει το νέο Beetle Dune concept, ένα αυτοκίνητο ίδιας φιλοσοφίας με αυτό που παρουσίασε φέτος στο Ντιτρόιτ, το οποίο απείχε χρονικά από την είσοδο του στη γραμμή παραγωγής. Στον αντίποδα, το νέο Dune είναι αρκετά πιθανό να το δούμε στις αντιπροσωπείες.

Παρόλο που το νέο conceptτης γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι βασισμένο στο Beetle, οι διαφορές εξωτερικά είναι εμφανείς, αφού η offroad προσέγγιση που ακολουθεί το Dune έχει αλλάξει τις διαστάσεις του αμαξώματος. Αρχικά, με την πρώτη ματιά φαίνεται η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, η οποία αυξήθηκε κατά 5 εκατοστά σε σχέση με το Beetle. Σε συνδυασμό με τις ζάντες αλουμινίου 19” που χρησιμοποιήθηκαν και τα ελαστικά διαστάσεων 255/45, το Dune δείχνει ικανό να οδηγηθεί σε οποιαδήποτε επιφάνεια. Μία νέα πλαστική επιφάνεια, βαμμένη σε μαύρο ματ χρώμα, έχει τοποθετηθεί στους θόλους των τροχών, γεγονός το οποίο έχει αυξήσει το πλάτος του αμαξώματος κατά 2,4 εκατοστά.

Ο εμπρός προφυλακτήρας έχει σχεδιαστεί από το μηδέν. Στο κέντρο του έχει τοποθετηθεί μία νέα εισαγωγή αέρα σε σχήμα κυψέλης, η οποία πλαισιώνεται από δύο τραπεζοειδείς επιφάνειες που περιέχουν τους οβάλ LED προβολείς ομίχλης. Τεχνολογία LED υιοθετούν και τα φλας, τα οποία βρίσκονται σε οριζόντια διάταξη πάνω από τους προβολείς.Τέλος, το νέο καπό έχει αποκτήσει ένα πιο καμπυλωτό σχήμα με το κεντρικό του σημείο να έχει ανυψωθεί, με δύο εισαγωγές αέρα βρίσκονται σε κάθε πλευρά του. Το πίσω μέρος έχει εμπλουτιστεί με μία νέα μεγαλύτερη αεροτομή, η οποία σε συνδυασμό με εκείνη που βρίσκεται στην προέκταση της οροφής μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως βάση για εξοπλισμό σκι. Προσοχή όμως, αφού το Dune δεν αναφέρεται στο κλασικό χειμερινό σκι, αλλά σε αυτό που γίνεται στην άμμο. Από εκεί εξάλλου προέρχεται και το όνομά του (sanddunes). Τα νέα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά εμπρός και πίσω έχουν αυξήσει το συνολικό του μήκος κατά 12 χιλιοστά, φτάνοντας στο σύνολο τα 4,29 μέτρα.

Στο εσωτερικό, οι αλλαγές είναι ελάχιστες. Μια νέα χειρολαβή για τον συνοδηγό έχει τοποθετηθεί στο σημείο όπου βρισκόταν το ντουλαπάκι, ενώ στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται μια υψηλής ευκρίνειας οθόνη αφής 7,7“.

Τέλος, στοιχείο που κατά πολλούς φέρνει το Dune πιο κοντά στην παραγωγή είναι το μηχανικό σύνολο με το οποίο αποφάσισε να το εφοδιάσει η Volkswagen. O γνωστός κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 2 λίτρων αποδίδει 210 ίππους και συνδυάζεται με το αυτόματο DSG κιβώτιο 6 σχέσεων που μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Παρόλο που ακόμα το Dune αποτελεί ένα concept μοντέλο, η παρουσίασή του στο Ντιτρόιτ θα δώσει στην Volkswagen μία εικόνα για το πόσο αποδεκτό θα μπορούσε να είναι από το κοινό ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

Κείμενο: Δημήτρης Τσιάρας